2008. augusztus 3., vasárnap

Most hogy én is a Technokrácia papja lettem...


Soha nem tudtam elképzelni ezt az egész spellcasting dolgot...

Az ősztől ha minden igaz a Technokrácia teljes jogú tagjává avatnak. Eddig kontár voltam, egyetlen mester sem foglalkozott velem, csak azokat a spelleket tudtam amiket ellestem innen-onnan.

A forráskód a mintákba szőtt manaháló, laikusként még a létéről sem tudsz, csak a varázslatot látod, azaz amit a monitoron eléd tálalnak a Techonkrácia mágusai, a programozók. Aztán egyszer rájössz hogy létezik a jobb egérgomb és az 'oldal forrásának megtekintése', és felsejlik előtted az egész szövevény, de nem értesz belőle semmit. Nézed kitartóan, és hetek elteltével mintákat kezdesz benne látni, szerkezeteket, visszatérő elemeket. Elfog a kíváncsiság és a hallgatag mindenséget, azaz a google keresőt faggatod arról, mik is lehetnek azok a span vagy a div igék és kapsz is egy-két segítőkész tanácsot, ami alapján a copy-paste tanonctrükk segítségével összetákolsz valami működő kis homonculust. Közben arra vágysz hogy előtted is megnyíljon minden kapu, de nem tudod a nagyok hogyan csinálják. Még sokat kell tanulnod...

A Technokráciát felépítő szorgos hangyák, a világtól elzárva élő mágus- rabszolgák, azaz a programozók nélkül nem lenne boly, ők építik az egész alapját, mert a pixelbirodalmon kívül nincs létjogosultságuk. Mindenhatók lehetnének, de öntudat hiányában a Technokráciának szentelik egész életüket, vagy megetetik őket az open source-mozgalom idealista tanaival, így önként és dalolva végzik a dolgukat. Aztán van pár renegát akiket hackernek hívnak, ők bosszúból és a meg nem értettség dacából gyártják a spam,vírus, trojan, féreg nevű élőhalott kreatúráikat. És vannak a Technokrácia felkent papjai, akik nem biztos hogy a spellcasting-ban jeleskednek kiemelkedően, de átlátják az erővonalakat és romlott nagyravágyásból képesek terelni a nyájat, hogy a sok technomancia-rajongó felhasználó a legnagyobb hasznot húzza. Ők teremtik az olyan varászlatokat, mint az iwiw, a twitter vagy a myspace.

Ősztől engem is beavatnak...

Nincsenek megjegyzések: